Преминете към основното съдържание

За парфюмите

1.Какво е парфюм, тоалетна вода и одеколон и каква е разликата?
Парфюмът съдържа между 15 и 30% ароматни масла, парфюмната вода или Eau de parfum – между 8 и 15% ароматни масла, тоалетната вода или Eau de toilette - между 4 и 8 % ароматни масла в концентриран етилов алкохол. Одеколонът или Eau de cologne съдържа от 3 до 5% ароматни масла в разреден, често 70-процентов алкохол (съдържа 70% етанол).

2.Какво е тестер?
Тестерът е класически парфюм,който се използва в парфюмерийте. Клиентите го използват, за да тестват даден аромат.Тестерът не е предназначен за директна продажба и затова се предлага без някои детайли - кутия ,капачка, декоративна опаковка и др.

Тестерът обикновено се предлага в бяла или сива картонена кутия или без опаковка.Съставът на тестера и оригиналния парфюм е винаги един и същ.

3. Как правилно да изберем парфюм или подобен продукт?
От най-голямо значение е собственият ни вкус. Никога не избирайте парфюм по мостра, пръсната върху памук или в капачката на парфюма или по мостра, която известно време е оставена свободно да диша. Такава мостра не съответства на аромата на затворения парфюм.

4. Вярно ли е, че един и същ парфюм може да мирише различно на двама души?
Да. Всеки човек има свой специфичен мирис. Това зависи от характеристиките на неговата кожа, от хранителния му режим и други навици. Парфюм, който ухае приятно на един, може да мирише по различен начин върху кожата на друг.

5. Променя ли се уханието на парфюма, ако консумираме храна с много ароматни подправки?
Ароматът на парфюма не се променя, променя се естественият мирис на кожата. Затова понякога имаме усещането, че ароматът е променен.

6. Може ли парфюмът да оказва влияние върху настроението?
Да, и то много. Ароматът пряко въздейства върху психиката. Хубавият аромат може много бързо да повиши настроението, но по-силните и интензивни аромати могат да ни накарат да не се чувстваме добре.

7. Има ли правило как да използваме парфюм?
Да. Парфюмът не трябва да дразни, да се натрапва. Тук важи правилото "по-добре малко, отколкото много"! През деня е добре да се използват по-леки и свежи аромати, тоалетни води или одеколони. Самите парфюми са подходящи за специални места и тържества. Трябва да се има предвид и сезонът - в топлите дни е добре да избираме леки аромати, каквито са цитрусовите например. През зимата са подходящи по-тежки ориенталски аромати. Но тъй като всеки парфюм е различен, водещото правило е Вашият вкус. Вие знаете най-добре кой е подходящият аромат за Вас.

8. Защо не трябва да се използват няколко аромата едновременно?
Всеки парфюм има свой специфичен аромат. Смесването с друг може да наруши интензивността на ароматите и да се получи твърде силна и неподходяща комбинация. Това, от своя страна, може да повлияе негативно на настроението Ви.

9. Как да се "носи" парфюм?
Зависи от неговата концентрация. По правило парфюмът се нанася там, където кожата е най-топла, например от вътрешната страна на лактите, но и на косата. Там той ухае най-приятно. Добре ухаят парфюмите върху дрехи от естествени материали или кожа. Не се препоръчва да нанасяме парфюм върху бели дрехи или коприна.

10. Колко време може да се използва парфюмът и кога се познава, че вече не е годен?
Ако парфюмът не е изложен на пряка слънчева светлина и при температура по-висока от 20 градуса, трайността му е няколко години. Новите парфюми имат пиктограми, които показват колко време могат да се използват след отварянето. Трайността е различна, но варира от 12 до 36 месеца. Оригиналният парфюм в затворен флакон издържа дори по-дълго. Ако един парфюм започне да потъмнява и на капачката му се получи пръстен, това означава че е стар. Киселият аромат е сигнал, че годността на аромата е изтекла.


Родословие на парфюмите
Според най-новия метод на класифициране, се разграничават няколко групи аромати: (система за класифициране е създадена от компанията Хаарман - Реймер). Парфюмите от различни марки разделяме на 6 главни групи и подгрупи.

1 - Цветни (флорални)
(предимно дамски)

цветно-зелени (напр. Chanel No.19)
цветно-плодови
цветно-цветни - фантазия (N.Ricci L´Air du Temps, Anais)
цветно-алдехидни (напр.Chanel No.5) 

2 - Ориенталски
(дамски и мъжки)

ориенталско-пикантни (YSL - Opium)

3 - Кипарисови
(дамски и мъжки)

кипарисово-плодови (например Joop Femme)
кипарисово-цветни животински
кипарисово-цветни (например Paloma Picasso)
кипарисово-свежи (например Halston)
кипарисово-дървени
кипарисово-тютюневи
кипарисово-иглолистни (например Guy Laroche - Drakkar Noir)
 

4 - Фужерни
(предимно мъжки)

фужерно-свежи (например Davidoff Cool Water - pánsk.)
фужерно-цветни (например Paco Rabanne Pour Homme)
фужерно-дървени (например Kouros)
фужерно-сладк- - кехлибар (например Brut)
 

5 - Цитрусови
(предимно мъжки)

цитрусови фантазия (например Armani pour Homme)
цитрусово-зелени (например Guy Laroche - Drakkar)
 

6 - Левандула
(предимно мъжки)

лавандулово-свежи (например Yardley, Avon, Shiseido)
лавандулово-пикантни (например Halston 101)
 

X - Мускус
 

Мускусовите аромати са универсални и могат да се използват във всички категории


Състав:

Парфюм (екстракт) - съдържа от 15 до 30 % ароматни парфюмни масла в концентриран алкохол.
Парфюмна вода (Eau de Parfum, EdP) - съдържа от 8 до 15 % ароматни парфюмни масл в 85-90% алкохол.
Тоалетна вода (Eau de Toilette, EdT) - съдържа от 4 до 8 % ароматни парфюмни масл в 80% алкохол.
Одеклон (Eau de Cologne, EdC) - съдържа от 3 до 5 % ароматни парфюмни масл в 70% алкохол.

Откъс от книгата Аромати и парфюми (Емилия Тржепкова, Франтишек Вонашек, МАКСДОРФ 1997).

Изображенията към продуктите са само за илюстрация

Изображенията към продуктите са само за илюстрация. Поради промяна в светлината флаконите, опаковката и цветът на парфюма могат да изглеждат по-различно.

Производителите могат да променят вида на флакона или цвета на опаковката. Съдържанието на продукта обаче винаги остава едно и също. В такива случаи е възможно да продаваме и от двата продукта едновременно, а новата опаковка на продукта да не съответства на изображението.

други:

Notino притежава валиден сертификат за продажба на биологични храни, издаден от контролен орган CZ-BIO-004.

Имате ли въпроси? Пишете ни.








С изпращането, компания Notino s.r.o. ще обработи Вашите данни с цел изпълняване на Вашата молба въз основа на легитимен интрес. Срещу обработването можете съгласно Принципите за обработване на лични данниů да направите възражение.