Марката DKNY е създадена от Дона Карън и нейния съпруг през 1984г. в Ню Йорк. В самото начало изключителната Дона Карън е работила като моден дизайнер в компания Anne Klein, преди да има възможността да разкрие пълния си потенциал. За нея може да се каже, че е самоуверена жена, новатор в света на модата, човек мислещ за бъдещето и оставящ след себе си следите на своя труд.
Първата колекция на DKNY
Своята първа колекция, Дона Карън стартира пред 1985г. Като част от нея, дизайнерът представя линията Seven Easy Pieces, която изцяло трансформира представите за това, как се създава гардероба на всяка жена. Без значение от сезона и времето.
Идеята на линията Seven Easy Pieces е да могат да се създадат безкрайно комбинации, използвайте 7 отделни компонента. Независимо от сезона комбинациите от тези различни дрехи са подчертавали уникалния стил на обличане на притежателките им.
Интуицията на Дона Карън
Може да се каже, че добрата интуиция на дизайнерката на марката Дона Карън е довела до успеха й. За да бъдеш добър в тази игра, трябва да усещаш потребностите на жените и да им помагаш да се чувстват красиви в твоите дрехи.
Ключови дати
- 1984г. Основаването на компанията от Дона Карън и съпругът й Стефан Вайс
- 1985г. Представена е първата колекция на DKNY. Дизайнерът е обявен за дизайнер на годината от Съвета на модните дизайнери на Америка.
- 1990г. Основаване на продуктовата линия DKNY Jeans. Втора награда от CFDA за Дизайнер на годината.
- 1992г. Представя се първата колекция на мъжко облекло, аромати и DKNY Kids.
- 1993г. Представена е продуктовата линия DKNY Men.
- 1994г. Отваря врати първият магазин на DKNY в Лондон.
- 1996г. Donna Karan International става публично достояние на фондовата борса в Ню Йорк.
- 1999г. Два аромата на DKNY стартират чрез сътрудничество с марката Estée Lauder.
- 2000г. Марката представя нови продукти като дънки DKNY за юноши, часовници DKNY и шалове.
- 2001г. Модната група LVMH придобива компанията DKNY.
Продуктови линии на DKNY
- DKNY Jeans – линия за продажба на дънкови облекла
- DKNY Active – линия за спортни стоки
- DKNY Underwear – линия за продажбата на бельо
- DKNY Juniors - линия за тийнейджъри
- DKNY Kids – линия за продажбата на детски дрехи
- DKNY Men – линия за мъжка конфекция
DKNY perfume
Освен моден дизайнер на дрехи, Дона Карън е насочила вниманието си и към продажбата на аксесоари и парфюми, които много бързо добили популярност. Днес парфюмите на марката са едни от най-добре продаваните аромати не само в САЩ, но и по цял свят.
Дамски парфюми DKNY
Най-продаваната серия дамски Дона Карън парфюми е Be Delicious. Лесно ще ги познаете по формата на флакона – изчистен флакон с формата на ябълка със сребриста капачка. Различните аромати са в различен цвят. Кои DKNY парфюми се съдържат в тази колекция?
- DKNY Be Delicious – На първо място трябва да ви запознаем с т.нар. Дона Карън зелена ябълка. Може би не чувате името на парфюма на първи път? Ексцентричният DKNY Green Apple излиза на пазара през 2004г. и до днес е любим на милиони жени по света. Това ухания пресъздава атмосферата на една нощ е големия Ню Йорк. Парфюм, изпълнен с енергия, приключения и вълнение.
Свежата плодово- цветна композиция се разгръща с нотки на краставица, грейпфрут, магнолия и ябълка разбира се. В последствие ще доловите ухание на теменуга, роза, тубероза и момина сълза, обгръщащи сърцевината, а самата база на парфюма се състои от бял мускус, сандалово дърво и дървесни нотки. Богата композиция нали?
Богатият асортимент не само при тази колекция, но и при останалите дамски парфюми на марката още веднъж доказва тезата на мнозина, че Дона Карън е дизайнер, творяща в името на жените.
Мъжки парфюми DKNY
Далеч по-обран е асортиментът на мъжките аромати на марката. Най-предпочитана сред тях е тоалетната вода DKNY Men. За нея можем да кажем, че е модерен, ежедневен аромат, ухаещ на цитруси. В сърцевината му се крият майски цвят, бадеми и кехлибар, обгърнати от нотките на мускус, сандалово дърво и лавандула.