Световна кампания
Movember започва случайно през 2003 година в Австралия, когато двама приятели, докато пият бира решават, че ще върнат мустака на мода. И за да не го правят „просто ей така“, свързват визията си с тема, за която тогава не се говори много. С въпроса за превенцията на рака на простатата. През първата година мустакатите мъже, участващи в Movember, са само тридесет. Година по-късно те са вече стотици и успяват да съберат първите 54 хиляди долара за подпомагане на превенцията.
А после? Бум! Който помага за всички тези години да бъдат подкрепени повече от 1250 проекта на стойност няколко стотици милиона долара, насочени към превенция на здравето не само в областта на рака на простатата, но и на рака на тестисите, както и на други въпроси, свързани с психичното здраве. Защото и мъжете понякога плачат и имат нужда от помощ, но не знаят, че могат да говорят за нея (без да се срамуват).
Така се появява терминът movember, който означава, че мъже от различни краища на света през целия „november” си пускат показен „moustache“. Защото събрани заедно, думите образуват именно Movember. И ние също ще го отбележим. Как? Като поощрим всички близки мъже да си пуснат мустаци и помогнем да се говори повече за важните неща с тези, които имат нужда да ги обсъждат. Достатъчно е дори и със самите себе си.